Reklama
gazeta_trzebinska_3

Projekt wykonany przez warszawskie biuro Redkroft otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii dla instytucji publicznych. Ta prestiżowa nagroda jest przyznawana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowe z Warszawy, wspierającej i promującej rozwój polskiego designu. Projekt Roku to pierwszy w Polsce konkurs projektowania graficznego, który wykracza poza ocenę estetyczną, poddając refleksji funkcje designu oraz odpowiedzialność społeczną twórców. Całość kosztowała 76 tysięcy złotych. To nawiązanie do kolejowych tradycji miasta i historii. Kreski poziome są wyprowadzone z herbu. Pozostałe z koła lokomotywy.

Pomału zmieniamy Gminę, zaczynając od zmian wizerunkowych — komentuje Robert Maciaszek

Na całość składa się księga znaków, przygotowanie materiałów urzędowych, plakatów miejskich, projekty nośników reklamowych, filmy promocyjne i prezentacje. Jak zaznacza Burmistrz, trwa równocześnie budowa nowej strony internetowej. Ma być innowacyjna i funkcjonalna.

Szerzymy świadomość „dobrego projektowania” i potrzebę inwestycji w profesjonalny design jako praktyczne narzędzie zarządzania marką i strategią firmy — piszą twórcy.

Chrzanów przeszedł rebranding.

Robert Maciaszek chce w ten sposób zbudować pozytywny wizerunek gminy i wprowadzić porządek między innymi w dokumentacji samorządowej i komunikacji z mieszkańcami. Identyfikacja dotyczy nie tylko urzędu, ale wszystkich jednostek samorządowych. Pływalnia w Chrzanowie, Muzeum, MOKSIR, TBS czy Nadleśnictwo otrzymały nową szatę graficzną. Poprawie uległ herb, którego kreska rodem z lat 90, nabrała szlachetności i współczesnego charakteru. Do tej pory zbyt kanciasty nie prezentował się estetycznie na dużych drukach. W tej chwili wszystko jest bardzo przejrzyste, czyste i czytelne. Powstały dwie wersje, kolorystyczna i czarno-biała.

Pracownikom jednostek miejskich zależało na zbudowaniu systemu i pokazaniu mieszkańcom, że miasto ma dużo do zaoferowania i że to, co robi jest spójne — merytorycznie i wizualnie. Jednocześnie celem było zachowanie i podkreślenie odrębności tematycznej obszarów działalności — każda jednostka ma własny sygnet i kolorystykę przypisaną danej kategorii: kultura, zdrowie, sport i edukacja — wyliczają projektanci.

Wiele elementów jest już wdrożonych. Wymianie uległ biały papier używany do tej pory w dokumentacji. Jest teraz szary i z recyklingu. Identyfikacjami operuje się już od tamtego roku, a na bieżąco ujednolica się tabliczki z nazwami ulic zgodnie z nowymi wytycznymi. Zerwaliśmy z chaosem i miszmaszem — dodaje burmistrz.

Jury, doceniło przede wszystkim hasło przewodniego To ja Chrzanów. Dystans i żartobliwość w połączeniu z profesjonalnym podejścia do formy formalnej i nieformalnej zadecydowało o przyznaniu pierwszego miejsca.

Mieszkańcy mają wątpliwości.

Opinia mieszkańców jest miażdżąca. Dla części logo nie oddaje ducha miasta i nie widzą powiązania z kolejowym charakterem miasta. Zarzucają działania robione od końca. Brakuje zakładów pracy i miejsc, które mogłyby wyhamować tendencję do opuszcznania miasta przez młodych ludzi. Mało widoczna jest korelacja pomiędzy nowym logo a podejmowanymi działaniami na rzecz budowy obwodnicy i odciążenia głównych dróg w mieście, powstania nowych miejsc pracy czy ukierunkowania działań na turystykę.

Słabe to logo, bardzo słabe, nie nawiązuje zupełnie do niczego. Zlikwidowano informacje turystyczną a oni chcą byc przyjaźni turystą— piszą internauci.

Reklama sponsorowana 1
gazeta_trzebinska_1

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj